måndag 14 november 2011


Jag är ständigt på jakt!
Och en utav dom jag lyckats skjuta ner nu är en stor dröm man vill uppleva!
Min stora dröm jag vill uppleva är att åka till Egypten, va där i några veckor och intensiv träna Orientalisk dans. Det finns en dansresa man kan beställa/köpa, som hotell guidade turer och mängder av hård träning av flera berömda magdansöser, gå på uppträdande, uppträda och tävla själv! En sådan resa vill jag åka på någon g i mitt liv.  Med en vän som är lika galen i magdans som mig själv, och som är på samma nivå. Vore ju inte roligt att åka med någon som går i en "nybörjar" grupp, och man inte ses så ofta. 

Har vetat länge att jag vill det här, men inte hur mycket, och inte exakt hur. Såg nyss filmen: Whatever Lola Wants. Rätt dålig film men i mina ögon var den helt underbar! Egypten, och dansa med berömda magdansöser, och nå sitt mål till varje pris!
Och jag har inte dansat på över 7 månader. Och när jag fick se filmen blev jag påmind hur mycket dansen betyder, och vilken känsla just den orientaliska ger enda in i själen, även att ja dansar varje dag, så är det bara magdansen som ger den där härliga tillfredställelsen!

Inga kommentarer: