torsdag 24 november 2011

Julångest

Jag börjar få samma julångest som jag hade förra året.
Jag vill verkligen inte fira Jul! 
Julen har blivit så jobbig och kontrollerad att det inte är roligt längre! 
Och tyvärr är det inte mina åsikter och regler som tränger igenom allt det röda.

Så för att bota allting skulle jag vilja att julen skrotas! 
Vad har hänt med julen? Den som brukade va så varm på alla olika sätt. 

Bilden är från min förra lägenhet. Och jag önskar mer än något att jag hade ett eget place att dekorera med alla julsaker JAG införskaffade förra året. Som är bara mina!

2 kommentarer:

blondie sa...

Jag håller med, inte för att jag kan säga att någon jul har varit bra, men som sagt, det är inget kul och det är inget speciellt... Ingen som har julfrid iaf...

så mycket fokus på fel saker

Frida sa...

Ja det var kul att få förfrågan om det. Om Elisabeth står det om deras situation om att det var svårt att bli gravid o om mig står det om min Situation. O sen om att vi föll för varandra trotts ålders skillnad och olika bakgrund.