söndag 27 november 2011

Kilon.
Jag vet inte när jag gick upp i vikt, men det gjorde jag-alla har alltid sagt till mig att det skulle behövas så var rätt nöjd. Förutom att kläderna slutade passa och jag fick dra in andan varenda g jag skulle ta på mig ett par jeans, vilket jag trodde att de allihop bara hade blivit mindre i tvätten. 

Men när jag började dansa varje dag och nu slutat tröst äta godis varje dag så har jag gått ner över 10 kilon på bara några veckor, Så de få kläder jag köpte strax efter sommaren var slut, glider bara av mig. Och nu kan ja även ha alla mina jeans igen-så är inte lika mycket i behov av kläder igen :)

Det är helt sjuk vad några kilo gör med kroppen, ingen annan ser på en att man blivit större, men man måste helt plötsligt tränga sig in i kläderna som förut satt helt perfekt. 

Har ju själv alltid velat gå upp i vikt för alla andras kommentarer och när man är så lång kanske det ser ännu värre ut. Men nu trivs jag bättre när jag är i min vanliga storlek-plus att jag gått ner mer än jag gick upp. 

Aldrig tänkt så mycket på storleken på mig själv eller vad jag ätit, men ett som är säkert det är att träning påverkar mycket mycket mer än vad maten och godiset gör. 

Godiset har jag slutat med bara för att det är onyttigt.Inte för att gå ner i vikt-det kom av sig självt. 
Men man blir tröttare av att vara beroende av godis, och det är inte bra för tänderna eller kroppen. Har alltid tänkt att alla andra äter mer än jag själv gör i min ålder, men det är ju ingen orsak att inte kunna bli sjuk av det, vilket jag trodde jag var nyss. För Det finns en sjukdom som heter candida som man får om man äter för onyttigt. Det är någon slags svamp man har i kroppen men om man göder den så blir den större och börjar flyta runt i kroppen typ, då blir man trött, tjurig, utslag, dålig syn och massa små saker som man tror kan bero på annat. Läs min mammas hälsoblogg så kan ni lära er mer om den: 


Jaja...det vart ett lustigt inlägg...men men.
hoppas ni haft en bra helg!
Puss och kram

Inga kommentarer: