måndag 27 augusti 2012

Bättre kondition än styrka?

Tro inte att jag klagar nu, för det gör ja inte! Kan man inte få berätta hur läget ligger till utan att man klagar?
Men jag har sååååån sjuk träningsvärk. Jag har ALDRIG i hela mitt liv haft sån sjuk träningsvärk.
Jag kan inte ens andas utan att det gör ont någonstans. Jag har i konstiga muskler jag aldrig haft träningsvärk i annars, en muskel som man använder när man böjer sig fram och böjer benen. Jag kan stå med raka ben och nudda tårna utan att det sträcker, utan det är just den muskeln som man använder när man ska sätta sig ner, så om jag ska sätta mig ner blir det alltid en duns för musklerna orkar inte arbeta längre. Kunde inte sova i natt för det gjorde så förbannat ont i axlarna oavsett ställning jag låg i. Kunde bara ligga raklång. Kunde inte ta mig upp ur sängen. Det tog 5 minuter, Magen sträcker så fort jag andas, benen sträcker, nacken, kan inte röra armarna en enda millimeter utan att det gör ont. Sidorna, runt hela bröstkorgen.

Men jag fattar inte, borde jag inte blivit trött på dansen då? Jag var ju hur pigg som helst och kunde orkat flera pass till. Jag körde stenhårt i flera timmar, och gav verkligen 100%
Men om man känner efter i kroppen så känns det som jag ordagrant blivit överkörd, om man bara känner efter så skulle man kunna tro att jag låg helt död igår efter att jag kom hem av utmattning. Men dte gjorde jag inte. Jag var trött i hjärnan men inte i kroppen.
Har jag ingen gräns på mig själv längre? Eller har jag bättre kondition än jag har styrka i kroppen kanske?

Klockan är halv 7 och jag ska strax med bussen till jobbet. Det är leverans idag, det innebär tunga lyft, rygg och ben böjningar....jag ser inte fram emot denna dag!

Inga kommentarer: