söndag 26 augusti 2012

Idag fick vi massa inspiration till våra dansklasser, hur vi kan bygga upp dom och hur vi skapar en gemenskap, även hur man leker med dansen.
Sedan var det dags för Jazz med Jennie Widegren, en av grundarna till Bounce.
Så jäkla härlig lektion! Ni vet ju hur Jazz och Balett är, det är Plieér och grejer som alla undervisas på samma sätt oavsett vilka lärare man har. Men Jennie gjorde verkligen om varenda rörelse till sin egna. mer gungigt med inslag av afrikansk dans. Så jäkla härligt och befriande på nått sätt. Grym brud!

Sedan hade vi lektion i karisma. Att prata med magen så man blir hörd, betona orden och använda ansiktet och kroppen när man pratar så man verkligen fångar sin publik, den man pratar med. Väldigt lärande! Även om man visste om det mesta så tänker man aldrig på det i vardagen, och att det gör sån skillnad.

Jag är sååå pepp på att börja mina lektioner nu, vill börja NU NU NU!

Dessutom har jag satt upp ett nytt mål! Innan Jul ska jag kunna gå ner i spagat!! eller iaf bli betydligt vigare än jag är.
Allihop kunde svänga upp benet brevid ansiktet (stående) medans jag stog där och såg ut som en kråka. Men det bryr jag mig inte om. Jag ska bli vigare nu!
det lustiga är att jag var vigare än många andra på vissa moment, men på många andra grejer kunde dom mycket bättre, mamma säger ju att jag är överrörlig vilket jag aldrig själv märkt, det kanske är en anledning till det eller så...hmm ja vet inte.

Nu blir det hårda bud framöver för både mig och killen! Mohaha :D

Puss och kram

Inga kommentarer: