fredag 17 augusti 2012

Har haft mycket att blogga om de senaste dagarna, men tiden har inte infunnit sig. Eller jag har inte tagit mig tiden iaf.
Det har vart mycket sorg, mycket tårar och jäkelskap denna vecka. Det har gått runt endast 3 ord i huvudet på mig i flera dagar, och de andra tankarna har gått till 5 andra personer.

Jag tycker det är förjävligt när folk vill själv ha uppmärksamhet när sånt här händer, Att det är synd om dom? det förstår jag inte! Arga ord och total ignorans, Kan inte vara lätt att ens sista ord har vart hatiska men då ska man oxå stå för det. Lev som varje sekund vore den sista! Du vet aldrig när något händer, Och man kan förlora livet i den minsta löjliga lilla sak, bara för att nu var det dags.

Igår kände jag inte alls för att gå tillbaka till jobbet. Men behöver pengarna, denna månad är hemsk redan som den är.
Det gick segt och timmarna kändes löjligt långa. Tills jag fick så himla fint beröm från 2 äldre damer.
Hade gjort en lyckad blomma i en latte Machiato till den första i sällskapet, när hon tog muggen vart hon så paralyserad vid blomman att samtidigt hon gick till sitt bord sa hon: ååh guuud så himla fiin! Inte till mig utan mer till sig själv. Och när nästa kom i samma sällskap hade jag lyckats med ett fint löv i hennes latte. Hon ställde sig direkt och frågade hur vi gör detta och att det är så himla fint och konstnärligt. Då kom hennes väninna fram och sa att hon inte vågade dricka ur sin för att det va så fint.

Det är inte ofta alls som svenska folket berömmer främmande människor men när de väl gör det, så gör det ens hela dag!

Jobbar 5 dagar i sträck nu, nästan alla lång pass, och de 2 kommande veckorna är varenda dag fullbokad.

I förr går åkte jag och Roberts syrra Jessica på bio: SnowWhite And the Huntsman. Innan det gick på på doken och käka, efter bion åkte vi hem till mig i en helt sjukt smockad spårvagn. Det var så mycket folk att vi var var tvugna att försöka ta oss mot utgången en station innan. Och knappt ens det hjälpte.

Men iaf så sov hon över och vi satt och pratade ända till halv 3 på natten då jag blev så sjukt trött och höll på att somna i soffan. Även dagen efter så satt vi o pratade i flera timmar innan vi begav oss ut på stan och fikade.

Även skickade in min mobil som slutat fungera. Jag köpte den nyss, konstigt att det inte håller längre?

Nu måste jag bege mig.
Puss och kram

Inga kommentarer: