lördag 25 augusti 2012

Got To Dance

Fan ni skulle veta vilken underbar känsla jag har i kroppen! Det var länge sedan jag kände mig så här levande, dansen betyder allt för mig, och som jag sagt flera ggr förut så glömmer man bort hur JÄVLA bra den får en att känna sig! 
Jag lever igen!

Började med Lyrical Jazz idag. Det gick ju som förväntat-dåligt. Skitsvårt, jag har aldrig kunnat snurra med benen i luften sådär, så hon hade lagt det på en as svår nivå. Plus att det är första gången på typ 2 år man ska själv ta in en koreografi och inte lära ut. Så det gick segt. Sen var det Street dance, han var så jäkla härlig! Riktigt sköna mooves och gung i det hela vilket jag känner jag har blivit betydligt bättre på EFTER att jag slutade dansa för Östra. Men det började med styrke pass, och jag har ju legat på latsidan denna sommar så jag var ju helt död innan hans lektion ens hade börjat på allvar. Plus att vi hade dansat Jazz i 1,5 timme innan det. 

Gud, när jag mår så här bra säger jag jämnt till mig själv: tappa inte detta  nu då! Fortsätt att känna den här känslan och gör vad du måste för att ha kvar den...Men på nått sätt så tar vardagslivet över igen. 

Imorgon är det teori/praktiskt halva dagen och sedan ska vi dansa Jazz med en av grundarna till Bounce. 
Trodde jag skulle ha svårare att prata med folk, men jag lärde nog känna 5-6 stycken som jag pratade ett i ett med. 

Plus att vi fick sån där "fin" tröja på bilden. Står medborgarskolan längst ner oxå. Och konventet heter ju Got  To Dance. Dagen har gått så sjukt fort och det är tråkigt att sista dagen är imorn!
Kände att jag ångrade mina val av danser idag. Skulle tat Feminin Vibe och Bollywood Ist. Tror det skulle passat mig betydligt bättre, men när jag valde så valde jag efter vilket jag kunde ha mest nytta av på mina egna dansklasser. 

Precis kommit hem och längtar redan till imorn...ååh

Inga kommentarer: