tisdag 21 augusti 2012

Visst är det så att samhället har lärt en lite att det är fel att skratta åt människor som kanske inte riktigt är som de ska, typ man ska igentligen skaka på huvudet och tycka synd om dom. Visst är det så? eller är det bara jag som har den känslan.
Hur som helst anser jag att jag är vuxen nu och har rätt till mina egna åsikter, och om något är roligt, varför ska man inte få skratta åt det då? Varför ska man se allt tråkigt här i världen så allvarligt?
När man skrattar behöver det inte betyda att man tycker illa om personen eller att man man skrattar ÅT personen utan bara skrattar lite snällt MED personen typ. Förstår ni hur jag menar. Ni får gärna kommentera om ni känner att ni känt samma sak eller att ni känner att det faktiskt kanske kan va så här?!

Men iaf. Idag när jag gick av spårvagnen så kom det en tjej som såg ut som att komma direkt från Psykhemmet eller att hon sover på gatan. mager, långhårig, fett och stripigt hår. Äckliga kläder. Hon ställde sig framför människor som kom imot henne och skrek till dom: JAG SKA TA DIN MAMMA I RÖVEN! Det första jag tänkte va: ursch fy vad hemskt, titta inte, titta inte. Men sen helt plötsligt ändrade jag mig och såg det hela ur en annan synvinkel. Det såg ju faktiskt jäkligt roligt ut! Hahah hon stod där och skrek ilsket till alla: JAG SKA TA DIN MAMMA I RÖVEN!
Ni kanske tycker jag är helt korkad som tyckte det såg roligt ut, men ennu ett exempel var när jag gick till bussen häromdagen och det springer en kille framför mig för att han är rädd att missa sin buss. Varannan g hans högra fot nuddar backen dubbelhoppar han på den foten. Kan ni tänka er? Det första man är uppvuxen med är ju att det INTE är roligt. Men vadå? det såg ju lite roligt ut. Han såg ju inte ut att lida, och ibörjan var jag ju faktiskt tvungen att fundera över om han gjorde sig till. SÅ ja! jag drog lite på läpparna där.
Har suttit och skrattat åt de här 2 händelserna men nu när jag skriver det här känns det som ni kommer tycka jag är dum i huvudet. Men varför ska man inte få le och skratta om det finns något som gör en glad??

Puss och kram

1 kommentar:

Blondie sa...

Vem skrattar inte åt sådana saker? Det är ju kul och personerna i sig vet ju inte det första taget.

OCH- Skadeglädjen är den riktigt SANNA glädjen.

och OM personerna i sig skulle säga något så säg bara att du är så himla lyckligt och skrattar för den skull!