onsdag 7 december 2011

Drömmar

Förr i tiden va jag en hejjare på att tolka drömmar.
För drömmar kan va så olika, det kan va något man vill ska hända/eller inte vill.
Det kan blir något jätte lustigt som hjärnan har satt ihop efter vad du upplevt/ sett och tänkt.
Det finns vissa få människor här i världen som drömmer sanndrömmar då och då.

Men sen finns det dom drömmar som innehåller massa symboler som man inte kan koppla till nått, en gång drömde jag om en gaffel-det va inte det drömmen handla om men ja kommer ihåg just den prylen ganska starkt, plus att jag va naken i skolan hahah det va ingen trevlig dröm. Men det hade inget med mina andra tankar på dagen att gör och sådär, och förr så visste jag direkt vad dom 2 grejerna kunde tolkas som.
Drömmar som är jätte lustiga och kommer.....ifrån ingenstans.

Igår natt drömde jag en dröm som formades efter vad jag verkligen vill ska hända.
Jag öppnade ytterdörren och såg jätte många katter som såg ut som Missan(katten som gått ut i skogen och dött efter 12 år hos oss) och jag/vi va tvugna att lista ut vilken som va den riktiga Missan, så vi släppte in en efter en i huset och kollade efter personlighets drag som va som missans, och kollade igenom hela kroppen om den verkligen såg ut som missans. När vi letat igenom alla 10000 katter gav vi upp...vi hittade henne fortfarande inte.
Och det kan man ju förstå att det går efter min önskan och vardagstänkande. Jag saknar den katten varje dag, hur ska man lära sig att leva normalt efter 12 år med denna sötnos? alla hennes små vardags grejer. Som ibland hör man henne stå o jama utanför dörren, eller se henne hoppa upp i knät och snurra runt 1000 ggr innan hon kan lägga sig ner. Eller när man ser de 2 andra katterna sitta o tigga när man lagar mat...och det en plats tom där mellan dom som hon suttit på i 12 år.

Aja nog om det, inatt drömde jag en helt sjuk dröm som inte haft något med mina tankar eller vardag att göra, så funderar på att ta upp en bok o kanske tolka den?

Så vi va hela familjen i stallet vi ägde förr, men gårdshuset ägdes av en annan stor störd familj nu i drömmen. Så började dom att sätta eld på stallet när vi va där inne, och tortera våra hästar och skrek med givär i handen att de skulle komma o hämta oss. Enda vägen därifrån va en enormt lång skolbyggnad. Alla i familjen blev fånga tagna medans jag gömde mig, de fördes igenom den långa skolbyggnaden långsamt där fanns det även tusen andra kvinnor och barn som va tillfånga tagna. och 1000 iranska män stod ÖVERALLT och övervakade så ingen kunde smita. Jag försökte ta mig igenom byggnaderna genom att gömma mig, men efter ett tag va det en som såg mig och tvingade  iväg även mig med givärpipan mot min rygg. Men sen när jag kom o skulle igenom en dörr såg ja en assnygg iransk kille, o han föll lika mkt för mig, så han tog tag i mig o sa till dom andra att han skulle döda mig, och förde iväg mig till en annan byggnad som va fri, vi hjälpte även ett barn som va föräldralöst o som fick följa med.

Nu när ja skriver det här förstår ja drömmen nästan. Men tänker inte skriva tolkningen :) vad tror ni detta betyder?

Puss o kram

Inga kommentarer: