måndag 5 december 2011

Jag blir så himla arg!
Det är helt omöjligt att hitta heltidstjänster inom det jag vill hålla på med, vilket är restaurang och cafe. Har gått på massa intervjuer de senaste veckorna men ingen har velat ha heltid utan bara extra och timmanställning.
Alla vill ha det så nu för tiden och JUST nu har jag 3 timmanställningar....lyckat va?
Och det är för att företagen tjänar så himla mycket mer på att ha det så än att anställa.

Det jävligaste är att varenda företag man kommer till begär att man inte får ha någon annan deltid, timmanställning...hur ska man då kunna få ihop sitt leve bröd????????????

Jag har sagt nej till många, och nu har jag hittat det perfektaste jobbet, det är mitt om jag vill ha det men jag kan inte leva på det...

Jag vet att det är såhär för jag är på många intervjuer hela tiden och har haft flera timmanställningar-och de företagen har endast haft EN heltidsanställd och 20 st extra.

RÖSTA PÅ BLÅTT SÅ DE HAR MER TID ATT FIXA SITT LÖFTE OM ATT "DET SKA LÖNA SIG FÖR FÖRETAGEN ATT ANSTÄLLA!!!!!!!!!"

3 kommentarer:

blondie sa...

Kan det inte vara så att dem söker det för att ta in studenter osv också... att man ska kunna hoppa in bara....

Det kan ju bli flera efter ett tag =)

Jonsson sa...

jo dom tar gärna in studenter oxå, men de tjänar mer på att ha massa extra en anställda. Nej man har ingen chans att bli helanställd. Om man inte jobbar sig om som platschef eller nått. Men det är alltid bara en som är heltid.

blondie sa...

okej, även fast du skulle ha utbildning ?