onsdag 24 augusti 2011

Glömde att säga: IMORN ÄR DET LÖNING!!!

Jag är helt penga tokig, och jag kommer inte ha ett enda öre kvar på lördag om jag känner mig själv.
Det är säkert därför jag är så fattig...för att ödet straffar mig att jag inte kan hålla i ens dom små små pengarna jag får. Men det blir så. När man bott själv ett år är man van att klara sig själv, att köpa allt själv. Och när man får så lite i lön finns det några saker man bara måste ha..när det tagit slut eller liknande. 

Jag hade planerat varenda öre i början av sommaren vart min lön skulle gå. 1 utav alla dom grejerna har jag fixat...och det är säng. Jag måste ju ha en säng? eller hur?!

Jag blir så arg på vissa människor. När jag klagade på lönen på skara sa dom bara: men du bor väl hemma?! 
Jo det gör jag, men jag betalar fortfarande maten, mina räkningar och allt annat som är mitt, och lite päronens.  Och jag VILL det! Jag vill ta ansvar för vad som är mitt. Eftersom jag är över 18 och de har ingen alls plikt att försörja mig längre. 

Och där avslutar jag kvällen med ett snorigt snörvel över pengar. haha
Puss och kram

Inga kommentarer: