tisdag 16 augusti 2011

Har precis läst klart den här boken på engelska. Helt underbar är den! Man är ALDRIG missnöjd när man läst en av Jodi Picoults böcker. Hon är en helt otrolig författare och alla hennes böcker berör en. Jo jag vet för jag äger faktiskt alla hon skrivit.

Denna bok handlar om en hantverkare som blev påkommen med en pistol i handen, en lossas pappa och den 7 åriga dottern ligger döda på golvet runt honom. Han har även flickans trosor i fickan. 
11 år senare ska han på dödsstraff. 
Under de 11 åren fick mamma till den döda flickan ännu ett barn. Men som har ett hjärt fel. 
Mördarens enda önskan är att barnet får hans hjärta efter att han dött.

Man får följa med i mammans tankar, är hon beredd att offra sitt enda barn för att mördaren till sin dotter och älskade inte ska få sin sista önskan igenom?
Hur de som jobbar med Shey (mördaren) påverkas av sitationen, hur de kommer nära en man som snart ska dö.
Barnet vars hjärta inte vill fungera, ska hon ta sin fars och systers mördares hjärta i sin egna kropp? Att alltid liva med honom inom sig.
Det är även en mängd olika problem som kommer upp, och man är helt uppslukad av boken, och det är spännande ända till sista bladet.

Läs den! Jag hittade den inte på svenska när jag köpte den, tyckte inte den var svår att läsa men jag vet inte heller på vilken nivå jag är på. 

Puss och kram

Inga kommentarer: