tisdag 14 februari 2012

Jag har fått bakar-snille! 
Igår blev det en slags mudcake, men kunde inte bestämma mig om jag skulle ha marsmellows eller nötter i, så gjorde 2 olika. Och hallon muffins med vit choklad i. 



Och eftersom det inte fanns några förpackningar med enbart hallon i fick jag ta en blåbär/hallon, Så imorse tog jag blåbären och gjorde blåbärs muffins. Sedan fick ja även upp ett recept på chokladmuffins, så vart sugen på det. Men gjorde om dom till kladdkakemuffins istället.


Grejen är ju att jag tycker inte man ska smälla i sig bakat som det vore godis utan liksom bara fika med det. Så då blir det oftast liggandes i frysen. Vet att när jag rensade ur min förra frys på kastanjevägen va det FULL av bakat. Det blir så...när jag inte har nått att göra så blir det att jag bakar. Och då hade jag ändå mer ledig tid än vad jag har nu för tiden.

Hörrni!!! När blev jag sambo?


Jepp min pojkvän fick ena halvan i mitt badrumskåp. Haha. Han har ockuperat hela min lägenhet...nea inte riktigt men nästan :) och ändå bor han inte här. 

Fan va goda blåbärsmuffinsen blev! Nu ska ja smaka den andra!
Ikväll ska jag va barnvakt åt Elvis och Iris eftersom min egna pojkvän dissar mig på allahjärtans dag :) Nej jag skojar! Så ligger det inte riktigt till ;)
Man ska ju spendera dagen med de man tycker om, och det kommer jag ju göra :)

Puss och kram


2 kommentarer:

Gezx sa...

Vadå att din kille ockuperar halva lägenheten;-) trodde ju du ville ha mig ditt. Puss min socker söta tjej ///R

Blondie sa...

haha, kul att din älskling kommer in i bakverkstaden ;)
som ett *på tala om ingenting*

bara till att låna hans tandkräm och parfym när din slut :D