torsdag 16 februari 2012

well, well. Är inte på så värst blogg humör.
Skulle behöva ta lite nya bilder, men ja får aldrig arslet ur vagnen att ladda batteriet i någon av mina kameror.
Jobbar 4 dagar denna vecka, men endå blir det som 2. Helt sjukt. Men satsar och hoppas på att det ändras inom en snar framtid.
Har bestämt mig att byta abonnemang så fort lönen kommer. Va ju inne med R i en Telenorbutik och försäljaren gav sig även på mig, så vart lite sugen. dessutom suger det att inte kunna kolla spårvagnar i mobilen. Har ju inget internet. Men sedan är jag inte så sugen på touch. Jag har haft min nuvarande mobil i 6 år. Den tål huuur mycket som helst. Visst ibland lever den sitt egna liv. men den är mig trogen! Vet inte hur många ggr jag tappat den i golvet eller allt den fått stå ut, och ändå fungerar den! Det kommer ju inte gå med dagens mobiler. Men endå vart jag förälskad i en mobil han visade mig. Men men...ska kolla upp vilket abonnemang man ska ha först. halebop är billigast av alla. Och jag är bara en vanlig tjej som inte har några större krav på funktioner, kunna surfa fritt, sms gratis och ringa billigt! Då lutar det åt halebop. Men vi får se. Dom är de enda som inte har 99öre i öppningsavgift. Vilket är bra!

Har bestämt mig för att sluta äta smågodis! från och med idag. Grejen är att jag ätit för ofta sött på senaste tiden, och jag brukar vara bra på att ta hand om min kropp. Och vi stoppar i oss så mycket socker så det gör mig äcklad. Och jag har blivit beroende. Ursch på mig. Jag har ett söt sug varje dag. Och jag hatar sånt. Så nu lägger jag av.
Dock ska ja tillåta mig att äta chips och ostbågar, för det äter jag inte lika mycket av ändå. Sedan finns det tusen andra sätt att göra det extra mysigt på helgen. Som vitlöksbröd, grönsaker och dipp, ostbågar, varma mackor, baka. jadu...bara fantasin sätter stop. Dessutom skulle jag vilja sluta helt med coca cola oxå. det är så jävla farligt för kroppen så det finns inte. Men det är ju så goooott! Kommer ihåg förr när jag inte kunde dricka ett enda glas utan att få ont i magen, sedan vänjde jag mig bort från det. Och nu dricker man kanske bara någon på helgen. Men även det är ju farligt.

Visst vi lever bara en g, Men vi kan välja våran död, vi kan välja hur vi ska må igenom livet, vi kan välja att leva längre. Sedan kan man ju inte råför om man skulle bli påkörd imorgon. Men då har vo iallafall tagit hand om oss själva.

Jag tänker för mycket när jag är hemma såhär och inte gör nått på dagarna! Det är inte bra! Nu är jag så äcklad på alla onyttigheter folk stoppar i sig hela tiden. Man tror att det inte gör nått med kroppen. Men den där lilla godisbiten du nyss stoppade in i munnen kan göra att du får betala 700 spänn nästa g du kommer till tandläkaren, eller sätter sig fast i kroppen, ger dig för mycket socker. Ja jag vet inte allt det gör. Det enda jag vet är att ett glas coca cola fräter sönder lite mer för varje glas du tar, i dina tarmar, mage, lever.

Så nu får vi ta och skärpa oss, eller vad säger ni?!

Sluta ät så mycket onyttigt och så får vi börja röra på oss mer!

Puss och kram

1 kommentar:

Gezx sa...

I vote felicia jonsson for president. Tänk vilka kloka och smarta saker du skriver min älskling. Puss