söndag 19 februari 2012

Jobbet ligger ju mitt i en galleria. så går förbi varenda dag mängder av affärer. Och nu har ja hittat 2 tröjor från gina trico som jag bara MÅSTE ha! De är så jävla fina och jag bara måste ha dom! Dom kostar bara 199 kr st. Men har man inga pengar så har man inte. Vill klippa mig kort igen...men det har ja inte heller råd med. Hade inte tänkt att unna mig något förns jag får heltidsjobb. Men det lär ju ta tid, och då får man se till att inte bli frestad. Men det är inte mitt fel att jobbet ligger i en galleria!!

Haft 2 riktigt dåliga dagar. Kommer inte ta upp vad som hade hänt. Men igår va riktigt jobbigt hela dagen va nära bristningsgränsen hela tiden, så när R hade planerat en fin kväll framför melodifestivalen med god mat och efterrätt, och jag skyndade hela dagen för att hinna stänga i tid så ja hann med bussen för att ta tåget sen ifrån göteborg till herrljunga. Men när ja kom till Gbg så stannade inte det första tåget i herrljunga. Och det andra fick jag inte ta för det va ett natttåg. Då brast det. Men jag åkte hem för att sedan ta ett senare tåg till honom. Så va där klockan 9. Och klockan 10 på morgonen dagen efter åkte jag en timme med tåg till göteborg för att sedan ta bussen därifrån till stenungsund och jobbet. Så ser typ varenda helg ut för mig...inte riktigt men nästan varenda gång/dag. Det är jobbigt och påfrestande men man får se frammåt.

Tjena vad jag vill ha dom där tröjorna..och klippa av håret. Sedan fick ja slänga mina jobbarskor idag. De stank som helvete och sedan va de så trasiga och utnötta att det va hål i sulan under efter mina tår....!!!
Även mina vanliga skor är det hål i sulan. Så byter mellan dom och ett annat par skor som är jätte tunna och läcker in vatten dom med. fast har alltid med mig 4 par strumpor i väskan så att ja inte ska frysa om fötterna. De skorna ja använder mest har legat på elementet i 4 dagar nu efter att ja va ute på ärenden en dag när det regnade...och de har fortfarande inte torkat. Så funderar på att slänga dom. dom är riktigt trasiga så att det syns, men då har ja inga skor kvar typ..hahaa jaa livet är inte lätt. Men jag klagar inte. Jag trivs och mår bra. Visst att det är riktigt jobbigt ibland. men jag har mer saker här i livet som betyder så mycket mer än pengar. och det är mina fina syskon med deras underbara barn! Min älskade föräldrar och min pojkvän som får mig att fortsätta att kämpa vidare. Tack för att ni finns!

Puss och kram

1 kommentar:

Anonym sa...

<3 <3 <3 från mamma