tisdag 4 oktober 2011

Gymmet är så sjukt överskattat enligt min mening.
Var där för första gången i mitt liv idag (sjukt jag vet) Visst har man vart där någon g när man va yngre, men aldrig för att ge järnet och verkligen träna.

Efter en timme drog vi hem, Jag var uttråkad!
Inte ens trött, någonstans-varken huvudet eller kroppen.
Det är iaf min mening och jag tog i! Gjorde mitt bästa!

Förstår faktiskt inte varför folk går dit? Grabbarna kan ja förstå-de vill bygga muskler-så dom ser bra ut...och vissa tjejer oxå. Men man får ju ingen kondition? orkar man går fortare i uppförsbackar? Förlorar man verkligen fett, eller bygger man bara muskler där under?
För mig kändes det som man bara tränade en muskel för varje maskin man höll på med. Exempel var det en som man satt på, drog en slags grej över huvudet, så man ansträngde magen. Gjorde 80 st....kunde fortsatt i evigheter..men klarar knappt 40 vanliga hederliga sittups. 

Nej, visst kanske går dit någon g i månaden, men föredrar mina egna träningsrundor och cirkuskonster på gräsmattan hemma!

(jag menar absolut inget mot er som faktiskt går dit och tränar, menar bara på att jag-som alltid gjort min egna träning, skutt och hopp som stärkt min kropp, och dessutom dansat mig till bra kropp hela livet, föredrar INTE gymmet, helt okej om ni tycker om stället, det finns ju faktiskt riktiga puddingar att kolla på där, nästan så att men hellre ville sitta o dregla än att träna. hahaha)

Fick även hem en annan säng idag. Jag var inte nöjd med den jag köpte. Ryggen var helt bort domnad när jag vaknade och dessutom fick ja ont i bäckenbenet. Förut hade jag en Medium, nu har jag fått hem en Fast. Känns redan mycket bättre! Jag svankar inte när jag ligger på mage, och när jag ligger på rygg åker inte rumpan ner i halva madrassen. Härligt!

Alla vart förvånade när jag kom o bytte, för om man är lätt så brukar man föredra en medium, eftersom man inte tynger ner så mycket, men när jag sa att jag helst sover på mage så förstod dom...så är väl nått speciellt med det oxå. Borde det inte vara mer logiskt att svanka om sängen är hård? Än om den är mjuk?

jaja, nu ska jag lägga mig och njuta i den, vad är bättre än en stor BRED, skön säng, med nya sängkläder? Inte mycket som slår det!

Puss och kram

Inga kommentarer: