onsdag 26 oktober 2011

Jag har så jäkla bra minnen ifrån när jag var liten och firade/lekte halloween.
Och det får jag väl inte mer än tacka syrran för :) Hon engagerade sig nästan varje år, följde med på bus eller godis, klädde ut  mig och mina vänner, sminkade. Kommer ihåg en gång när det bara var hon och jag och henne dåvarande kille hade haloween mys. De virade in mig i toalettpapper och lakan-så att jag skulle föreställa en mumie, dock fick ja problem när jag skulle gå på toa för att vira bort alla lager av lakan och papper. Dock kunde man ju tycka det inte kunde bli mer praktiskt? ahhahahahahhahahahah

Och nu när Maja och Adrian kommer hit nästa vecka så vill jag leka med dom. Så jag och mamma planerar värsta partyt hahah. Redan börjat köpa lite smågrejer, skära i pumpor, klä ut oss-dock så tänkte vi gå till second hand och leta kläder för att sedan sy om så de liknar den figur de nu vill se ut som. Jag vet vad jag ska köra på :)hahha tänkte iaf ta maaaasssssaaa bilder :)

Så fort jag får en ide blir jag så överdrivet exalterad, tycker det är faktiskt lite jobbigt. Just nu har ja bara halloween i huvudet. Imorn ska vi dessutom åka till några affärer och leta efter smink, peruk till mamma (hon ska va kleopatra hahahha) och massa mysiga tillbehör, idag köpte vi spindelnät och servetter. Tänkte även göra lite läskiga bakelser och färga maten röd :) på halloween asså. 

Ska ni fira nått? Gjorde ni det när ni va mindre?

Jämt så har vi lagt kransar på mormor/morfar och Farmor/farfars och gammelmormors grav, men i år har jag inte möjlighet till det :( Halloween är ju till för att hedra de döda, det vet ni va? ;)

Puss och kram

1 kommentar:

blondie sa...

Nej, det blir inget sånt ;) det blir nog Jazzfestivlen på kvällen bara för att man har vip pass =) och kanske en dejt :P haha