söndag 2 oktober 2011


Vill ni veta en sak om mig?
Jag är hämndlysten.
Om du någonsin sårat mig kan du räkna med att få igen tusen gånger värre. 
Jag kan bli så himla arg, och vill ge igen.
Det är inget jag är stolt över, och jag vet inte om det är något negativt..men vad jag har hört så ska det inte vara något bra.

Det står i mitt horoskop som Skorpion att det är en vanlig sak.
Jag brukar bli så himla arg..oftast fäller jag inte tårar över människor, jag blir bara arg. Och jag kan vara arg i flera år. Även om personen gott-gör. 
Och jag ger igen...inte på ett sätt...eller 2 olika sätt...utan små saker hela tiden. Du är aldrig förlåten.
Jag vet att det låter hemskt..Men sån är jag.

Taget ur Google: 
Skorpionen är det hemlighetsfulla stjärntecknet. De har en inre styrka som de inte visar utåt så ofta och de kan vara lite svåra att förstå sig på.

Skorpioner kan verka lite tillbakadragna men innerst inne är de målmedvetna, starka och väldigt självständiga. De lever ett liv i förändring och förändras också själva livet igenom. Samtidigt tillhör de den typen som vill göra saker på ett gediget sätt. De flackar inte omkring så mycket. Skorpioner är djupa personligheter och väldigt empatiska, de har lätt för att läsa människor. Däremot är de själva inte speciellt lätta att läsa. De håller stora delar av sina liv hemliga och de är svåra att komma inpå livet.

Skorpionen är en mycket känslig varelse. Ibland gränsar deras känslighet till det destruktiva. De kan t.ex. bli hämndlystna och har svårt för att glömma och förlåta. Då kan de utnyttja sin empati på ett negativt sätt för att göra illa andra.

Skorpioner kan också vara mycket kontrollerande. De vill kunna styra sitt liv och gärna andra människor men de gör det i det fördolda så att det knappt märks. Ibland upplevs detta som en sorts hemlighetsfull och intresseväckande karisma.

Stjärntecknet skorpionen är intresserad av existentiella frågor och kan vara grubblare.

Att styra andra människor (tror jag inte) att jag gör. Jag kan dock utav dom som står mig allra närmast vilja veta lite för mycket, och avskyr när saker inte blir sagda, eller hålls undan. Men det kanske är samma sak. 
Och läsa av andra människor suger jag på. Är hon/han ärlig? Är h*n snäll eller elak? Blyg eller bara oförskämd?
Men kan dock vara opartisk även om jag håller på den ena sidan, och förstå hur motparten tänker och varför agerar som den gör. 

Resten stämmer rätt bra, och jag skäms lite, men man kan inte styra sina känslor? Kan man?

Puss och kram

Inga kommentarer: