lördag 1 oktober 2011

Jag har så ont i min rygg...den tar kol på mig. Så tänker ni säkert att: ja men hennes mamma är ju näst intill kiropraktor och massör?...men om hon ska fixa min rygg varje gång så skulle hon få stå o massera och knäcka till varje dag. Det är verkligen illa.

Och allt detta för att jag inte håller på med magdans längre. Självklart ska jag börja igen när jag får råd. Det kostar ca 1500 spänn för att gå en kurs i Göteborg. Och jag vill ju gärna fortsätta på avancerad så man lär sig nått. Och det blir aldrig av att man tränar själv hemma. Snyft.


Ni vet den där övningen när man ligger på mage, medans en annan sitter på ens vader med hela sin tyngd, och man ska böja upp ryggen-aa för att träna den.

Förr kunde jag komma upp i 90grader...men nu...gjorde den häromdagen när jag var ute o sprang...jag kom knappt upp 10cm kändes det som. Fattar vilken obehaglig känsla och besvikelse när man alltid bara kunnat en grej-utan att träna upp den(magdansen gjorde ju allt)hela livet(nästan) och sedan helt plötsligt inte kan...det bara går inte. Då förstod jag varför jag har så ont i ryggen nu för tiden. Ser ni min lilla löjliga skiss hahahaha va ju tvungen att visa hur ja mena ;)

Idag har jag hunnit med sjukt mycket grejer känns det som och klockan är bara halv 4.
Har klippt katternas klor och alla tovor, borstat, skurat deras höga klätterställning ni vet. Skurat golv och väggar inne i deras rum. Samt hällt ut all sand och skurat deras toa. Nu håller jag på o tvättar flera högar av tvätt.

En sak ja inte förstår, är att hur kan det vara möjligt att päronen får in min tvätt i sin?
Jag har en egen tvättkorg och tvättar alla mina plagg och sängkläder själv. I don´t get it!

Om några timmar ska ja börja laga mat tills mamma kommer hem. Men nu måste jag försöka göra nått åt rýggen!

Föresten är det 15 dagar kvar nu! Och jag känner mig inte alls förberedd! Men hoppas att jag kan göra det mesta på torsdag när jag har tillgång till danslokal!

Puss och kram

Inga kommentarer: