söndag 30 oktober 2011

svar på tal

Jag blir så trött på fördomar.Och människors oförmåga att kunna sätta sig in i andra personers situationer.
Det finns så många människor som tror att dom har det sämst, och så är det bara. Det är ingen tävlings grej om vem som har det sämst! Och så finns det de människor som inte ser det samhälle, eller hur det ens är möjligt att leva i en viss situation.
Och det finns dom människor som inte förstår. Det finns inte i deras värld.

(här skrev ja en massa om hur min situation är, men tog bort det eftersom det inte berör någon)

Om jag säger att det är dåligt, då menar jag inte att jag kan köpa ett par jeans istället för 2 som jag brukar, utan jag menar att jag inte kan åka till affären en dag för att köpa mat. Nu blev det lite väl personligt iallafall. Men jag är såååå trött på skiten nu!

Jag vet mycket väl att det finns dom som har det värre, Det är därför jag aldrig klagar över min situation, för jag är jätte lycklig! Det är jag verkligen! (även att ja inte har ett heltidsjobb) Och jag försöker göra något av mina dagar, och njuta av livet. Av min underbara familj! av mina underbara djur!

För vad skulle det leda till om jag gick här hemma och var olycklig, mådde dåligt för att jag inte har pengar/jobb/lägenhet?  Ja? jag skulle helt enkelt inte må bra. Så jag väljer hellre att må bra, njuta och leva. Även om de där sakerna ligger högst upp på listan.

Jag tror att man blir sjuk av att må dåligt, oroa sig ständigt, vara nervös eller hata för mycket. Exempel cancer.

Så försök att acceptera ditt liv, de val du har gjort, även de hårda dagarna. För vi lever bara en gång.
Det finns dom som ständigt söker äventyr, och tycker att leva livet-ja det är att ut o resa, ligga med så många som möjligt, festa och va uppe halva nätterna. Det är deras val. och allt är individuellt. Och det viktigaste är att man själv trivs. Eller hur? Ingen annan kan ju komma och säga: men du borde ju leva livet! Men du borde göra si och så. Om du är nöjd, frisk och glad skulle jag vilja påstå att du lever ditt liv! Det är bara vad som gör en -nöjd, frisk och glad som kan variera från person till person.

Ärligt talat skäms ja för att säga att jag är lycklig, och glad i den här situationen jag lever i. Det finns de perioder jag inte kunde ta mig upp ur sängen på flera dagar, de veckor jag bara grät-om jag så bara gick i affären eller på stan kunde jag brista ut i gråt. Så det är ett medvetet val jag gjort-för att slippa gå och må dåligt. Är det fel av mig?

Puss och kram

Inga kommentarer: