söndag 9 oktober 2011

Politik politik politik

Politik politik politik.

Jepp jag tycker det är viktigt att bry sig om! För det tvingar dig till saker varje dag i resten av ditt liv, Det påverkar dig! Oavsett om du vill det eller inte.

Och ja! Jag är jätte blå!
Jag skriver som alla andra göra för den här gången!-jag förstår inte varför människor röstar rött. Men till skillnad mot dig accepterar jag dig ändå, för det är ditt val och man ska inte klanka ner på andra människor för att de har annorlunda åsikter än en själv.

MEN! Det var faktiskt Göran Persson som införde att man kunde köpa sig före i vårdkön! Han gjorde det många gånger, och min mamma har berättat att hon blev erbjuden det för många år sedan när hon blev egen företagare! Så Sverige är idag, det har de röda byggt upp! Förstår inte folk det? Jag tycker alla förändringar som har införts sen de blå kom till makten är skit bra, visst påverkar det vissa människor till det sämre, men det ska ju inte vara orättvisbehandling! Och det ska vara jämnställt, om det så är mellan kvinnor och männ, eller mellan rika och fattiga! Ni säger att dom rika röstar på blått, vissa kanske gör det, men det är ju de röda som byggt det samhälle vi har idag, med att kvinnor har lägre lön än män och sämre villkor, att de rika slipper betala så mycket skatt, och bidrag hit och dit hela jäkla tiden!

Och jag tycker det är ren skandal med att Juholt har fått bostadsbidrag(med den lön han har) plus att han lurat till sig för mycket PLUS att han tog ut något över 11 000 kronor av våra skattepengar för att resa med sin fru.
Alla reagerar på att han lurat till sig för mycket bostadsbidrag, men jag reagerar på att han ens  FÅR bostadsbidrag. Inte ens mina föräldrar får det, och de har det inte bra ställt(utan att gå in för mycket på deras privatliv)

Och ni som säger att det är de blåa som skapat det sverige vi  har idag, Att dom HUNNIT det...för det är bullshit! Det tar flera ååår att bygga upp, gå igenom allt och kunna göra Sverige till ett vettigt land igen! Förstår inte folk det när de klagar? De håller på att fixa allt som de röda har förstört!

Detta är endast mina åsikter. Och som jag respekterar annars era åsikter så tycker jag ni ska respektera mina! Jag gick INTE ut på Facebook dagen efter valet förra året och sa att alla andra som röstade på de motsatta sög. Det va väldigt många som gjorde det! och jag tycker det är omoget!

Alla tycker olika, men många vill till samma mål, ofta gäller det vem  man tror tar oss dit...men många gånger har vi olika åsikter. Det är OKEJ att ni röstar på rött! Jag accepterar det! (så länge de blåa vinner ;);) hahahhahahahahah skojar!)




Puss och kram

Inga kommentarer: