söndag 16 oktober 2011


Nu kan jag planera bättre för nästa vecka! 
Det finns inget man kan göra när barnen inte själva vill vara där. Allt man kan göra är att göra sitt bästa, man kan inte tillfredställa alla. 
den tredje gruppen fnissade igenom hela lektionen, de tyckte jag var knasig :) Men det var roligt att se att de hade skoj! Och jag överdrev mina beröm, men jag menade det verkligen, jag tyckte alla var så himla duktiga, och 3an där lärde sig takten skitsnabbt, och jag behövde inte ens räkna, och de hittade "ettan". 

Medans tonåringarna var svåra, en aning skillnad från att ha barn-till att ha dom. I samlingen först gick jag igenom reglerna, de satt och pratade med varandra, och jag tänkte att jag inte skulle bry mig, de betalar för att ha det skoj och lära sig att dansa, och man måste ge uppmärksamhet åt dom som faktiskt är snälla och lyssnar, när jag kom till punkten att jag vill att alla ska lyssna på mig...vart det knäpp tyst :) hahah de hörde tydligen med ett öra vad jag sa iallafall. 

När jag var klar med mina få regler frågade de om det var allt? Tydligen hade lärare innan förbjudit dom att ha bh på sig, och de skulle ha speciella kläder, de fick läxor med sig hem o jag kommer inte ihåg allt de sa. 

De lärde sig dansen skitsnabbt, så vi gjorde lite roliga övningar resten av tiden. De såg sura ut hela tiden, och sa emot mig och skulle ändra på dansen, men jag log exakt hela tiden, och uppmanade dom på ett roligt sätt att utvecklas, så i slutet kände jag hopplöshet, så sa jag att jag hoppades att dom hade haft roligt, och alla bara: JAAA det va skit skoj! 
Jag lyfte blicken och va tvungen o fråga va dom sa? Tyckte jag hörde fel?
Men dom tyckte tydligen det var roligt :) och jag blev sååå glad :D

idag har jag träningsvärk över allt!
Men längtar redan till nästa vecka, ska göra allt dubbelt så mycket bättre!

Puss och kram

(Föresten bilden föreställer mig när jag var liten)

Inga kommentarer: