fredag 7 oktober 2011

OBS argsint inlägg!


Jag funderar på att ta bort min Facebook.
Dels så suger det med alla uppdateringar. Jag skiter väl fullkomligt i vad du har skrivit på någon annans statusuppdatering! Dessutom är inte skiten i tids-ordning.
Och alla dessa karlar och deras tjej-vänner.
Jag blir helt galen!
Och jag tycker att vi är tillräckligt långt fram i tiden nu att det borde vara jämnställt, men omedvetet så finns stenåldern kvar hos nästan alla.

Jag blir galen på alla killar som skriver typ: "Nu har jag städat", "dammsugit", "tagit barnen till dagis/lekt med mina barn/varit pappaledig", "tvättat"  eller "lagat mat". Sedan är det 10 kommentarer under där alla tjejer skrivit: ååh vad duktig du är!!!

Jäkla bullshit! När en tjej skriver att hon städat, lagat mat eller lekt med barnen, eller är mamma ledig, ja då är det ingen som reagerar!

Och att dom ens skrivet det...det bara skriker om statusen att de vill ha beröm!
Jag tvättar min egna tvätt! Jag har byggt upp varenda möbel som va i min förra lägenhet alldeles själv! Till och med soffan! Jag satte upp alla tavlor, gardiner, jag städade varje dag. Och jag ska fan i mig ha en karl som kan ta hand om sig själv, som vet hur en tvättmaskin funkar! Hur man lagar mat, och han ska vara pappaledig!! Minst lika länge som jag kommer vara mammaledig!
Vad jag har hört och vart med om är dom karlarna sällsynta! Men jag tycker det tillhör dagens samhälle!

Såja, nu ska jag försöka lugna ner mig!
Men kommer inte på något annat roligt att skriva...sååå God natt, och hoppas inte ni tog illa upp ;)
Puss och kram

4 kommentarer:

blondie sa...

åhhh vad duktigt du är feffe :D jag blir så stolt över dig, när du skriver att du tvättar och städar :D blir nästan lite rörd ;)

Jonsson sa...

Haha Åh Blondie! Du förstår vart de va jag ville komma med detta inlägg! Du förstår vad jag fiskade efter, vad det va jag ville höra! ;)

Anonym sa...

Och hon kan byta däck på bilen själv när det blir punka. Mamma

blondie sa...

haha självklart :D du behövde bara lite beröm så du fixar att göra allt igen nästa gång ;)