torsdag 12 januari 2012

Åkte till lägenheten idag på morgonen, för att se lite igen vad som finns och vad jag behöver ha med. Dock la jag inte ens märke till hälften av alla frågor ja hade i huvudet. Men men, blev bara mer kär i lägenheten. Den är så fin och stor och bohemisk. Inte alls som min etta på kastanjevägen! Här känner jag mig redan hemma. Och hemma har jag inte kännt mig på 2 år. Så det är en helt magisk känsla jag har i magen. Att jag tillhör något ställe. Att jag har ett hem att komma hem till. Svårt att förklara bättre. 

Iaf så åkte jag senare vidare in mot domkyrkan och hade min barista utbildning. Så nu har jag en riktig titel! BARISTA! Mmmm låter så fint ;)

Sedan va det raka vägen hem. Dock har pappa blivit en liten surgubbe på senaste. Vet inte vad som tagit åt han. Men så visste jag vart jag skulle-eftersom det va jag som körde bilen. Så sitter han o säger: höger, vänster osv. Fast han inte vet vart ja ska! Så det blev ju nästan att vi åkte 2 varv runt domkyrkan där ett tag. Och jag lyssnar ju på honom bara för att han är äldre och vet mer än mig...men det slutade med att han blev sur. fast det borde vart jag som skulle bli det! Sedan när vi kommer ut ur trafiken säger han att vi ska mot malmö och ligga i en annan fil för att komma till stockholm. att jag ska följa stockholmskylten...fast jag redan gör det. och påstår att jag ska ligga i en annan fil. Så blir han sur när jag inte gör som han säger och sa: Ja du får väl se när vi blir tvungna att vända!! Då höll ja på att slita av mig håret. När jag sitter o kör samma väg flera ggr om dagen, och 1000 ggr i veckan, så kommer någon annan o säger att det är fel väg, ja ni kanske förstår? Men det slutade med att han blev grinig och jag körde raka vägen hem: det vill säga att den vägen jag tog va den rätta!

Sedan blev det stop på godis jätten. jätte billigt godis! Och sedan för att vi inte hade någon mat hemma blev det donken. 

Härlig dag! Helt underbar! 
Och jag ser fram emot att flytta in! Jag är glad och jag är lycklig. Kan man ha det bättre än såhär?
Dessutom fick ja oväntat in lite pengar. Men varenda krona måste sparas till hyran eftersom 2 hyror ska in i slutet av denna månad. Hur nu det ska gå. Men som vanligt: Allt fixar sig!

Hoppas ni haft en lika underbar torsdag!

Puss och kram

Inga kommentarer: