onsdag 18 januari 2012

Jag tycker det är rena rånet när det enda pris förslag jag får på min bil är 3000kr. Han fungerar ju super bra! Och kommer fortsätta att gå hur långt som helst! Och för det vill de bara betala 3000 kr. Jag hade vart överlycklig om jag hade fått köpa den bilen för 3000 kr när jag tog körkort, men nej. för alla andra fullt fungerande bilar kostar runt 7000-10 000.

Idag vaknade jag nog på fel sida tror jag. Nervös inför imorgon då jag ska ta spårvagnar och bussar helt själv för första gången. Jag tycker det är så fel när människor klankar ner på mig för att jag är lite nervös inför grejer, eller tycker jag är feg.
För det va ju jävligt fegt gjort av mig att flytta 27 Mil ifrån alla jag känner helt själv!
Att bo i ett område där det va mordbränder, alkolister i min trappuppgång där jag gick hela tiden. Jag va väldigt feg när jag gick i mörka områden sent på kvällarna där det stod grupper av invandrare i kjolar alkoholpåverkade.
Jag har vart väldigt feg när jag sökt så många jobb jag gjort, gått på ett dussin intervjuer.
Väldigt feg måste jag va när jag skaffat mig så många nya vänner häromkring på så kort tid.
Det var fegt av mig att första gången jag skulle välja i valet, fick ja hitta gatan, gå dit alldeles själv och lista ut hur man skulle göra. Jag va riktigt feg när jag körde mitt innne i Göteborg flera ggr i veckan när inte ens hälften av sveriges befolkning vågar det. Det va ju fegt av mig att i första taget ens flytta in Göteborg!
Det va fegt av mig att testa att komma in på en danslinje.
Ni som inte kände mig förr i tiden kan inte ens relatera till den person jag är idag. Om jag är nervös nu, så är det INGET med vad jag kunde va förr. Jag kunde va så nervös att jag ville spy eller blev svimmfärdig.

Jag tycker det är fel av människor o säga att jag ska satsa mer och våga mer. Vad sjutton vet du om ämnet? Har du gjort lika mycket som jag redan gjort innan jag fyllt 20?
Ingen har ens en aning om vad jag gjort för att få ett jobb, på alla de tusen olika sätt jag sökt jobb. Ingen har ens en aning om vad jag faktiskt vart med om de senaste 2,5 åren. Jag tror jag vet mer än dig om att söka jobb

Om ni inte har förstått det än så blir jag så himla arg när folk kommer o ska säga hur jag ska göra när de aldrig ens satt sin fot i liknande situation jag vart i eller vet vad jag gjort eller vart med om.
Jag börjar kanske bli bekväm nu. jag vill ha det på mitt sätt, jag tycker jag har kämpat och kämpat för så himla mycket, och när man inte får credit for it, så inser jag att jag inte behöver göra på det sättet. Jag har faktiskt provat och lärt mig. Tillskillnad från dig som bara hört från andra hur man borde göra och gissar hur jag är som person.

En sak jag har märkt är att folk tror väldigt snabbt att jag är en mesig person. en som inte vågar, en som är nervös, en som tar dagen som den kommer, inte vågar stå upp för sig själv, blyg yes you name it!....ja en liten mes helt enkelt, varför dom tror det vet jag inte, kanske för att jag är så tyst utav mig?Men jag är trött på att bli nertryckt.

För det är jag inte. Vid minsta lilla kan jag flamma upp! När jag blir arg så blir jag det på riktigt som ni kanske förstår. Rätt ska vara rätt! prata på kan jag göra i rätt sällskap. Jag är absolut inte blyg för 5 öre. Jag vågar nog göra mer saker än dig. Jag är bestämd och beslutsam.
Nervös av mig är jag. Blir nervös för det minsta lilla. Men jag tycker inte det är dåligt av mig allting jag gjort, att jag flyttat så långt, att ja nu bor i göteborg, att jag fått göra alltihop i princip själv medans alla andra har vänner och familj de kunnat ta med sig så fort de inte vågat göra nått. Medans jag gjort allt själv.

Puss och kram

Inga kommentarer: