torsdag 5 januari 2012

Pratat ovanligt mycket med kunderna idag. På skara sommarland pratade man väldigt mycket, men då fanns det nått att prata om. Nu kan man inte direkt fråga hur dagen har vart, eller vilken karusell som va roligast.

Men men så frågade jag en kund idag om han ville ha mörk eller ljus rostat kaffe. Han svarade att det inte spelade någon roll, att jag skulle överraska honom.
När jag räckte fram muggen sa ja att han inte fick skylla på mig nu om det inte blev ett bra val. Då sa han att det tänkte han göra! Och att det va därför han lät mig välja.

Då sa jag att jag inte dricker kaffe och inte har en aning om vilken som är godast.

Hans kompis reagerade stort på det och bara: VA?? En barista som inte dricker kaffe?! Det är ju som en telefonförsäljare som inte äger egen telefon, eller är stum..kanske.
Oså va konversationen igång. Många jämnförelser blev det och mycket skratt. Till slut sa dom: Nej här går det ju att stå hela dagen. Du får helt enkelt lära dig dricka kaffe! Det är lösningen på problemet!

Jadu mycket ska man höra innan öronen trillar av :) hahha

Puss och kram

1 kommentar:

elisabet sa...

ha ha ha