måndag 16 januari 2012

Har inte bloggat på ett tag nu. Förlåt!

I lördags jobbade jag hela dagen. Sedan kom R hem med pizza och vi myste resten av kvällen.
Söndagen började direkt med att åka o köpa sopsäckar så ja kunde slänga i mina kläder i. Gissa hur många säckar som behövdes? SEX stycken!!!
Allt packat och inplockat i bussen så körde mom, dad, R o jag mot Göteborg. Där mötte vi även raraste familjen Jonnor och de hjälpte till att plocka in allt 3 våningar, 5 trappor upp. Det gick snabbt men svetten rann på oss allihop.

R stannade även och hjälpte till att fixa o dona när alla åkt hem. Lampor kom upp (special konstruerade av R) sängen, hyllan, även surrounde högtalarna som redan fanns här fixade han så de funkade allihop. O jag tänkte sätta på en film ikväll och utmana dom. Det står 2 på varsin sida av Tvn. Sedan en på vänster sida av soffan och en i hörnet av hörnsoffan. Riktigt lyxigt!

Idag har jag stått i köket hela tiden och diskat upp allt jag äger. Har stått i vatten med händerna i 3 timmar nu. Men börjar bli klar att städa o diska allt. Så nu ska bara allt upp i skåpen o lådorna. Sedan har jag hela vardagsrummet fullt av lådor och säckar som ska någonstans.

Köpte även att buss/tåg/spårvagnskort igår för 1000 spänn. På torsdag ska jag för första gången åka iväg själv och hitta alla spårvagnar/bussar/tåg mot Stenungsund. Är väldigt nervös...men får va ute i god tid kanske och vara säker på att jag sätter mig på rätt spårvagn och buss.

Nu har ju min dröm gått i uppfyllelse. Att inte behöva pendla vart man än ska. Vilket jag gjort exakt hela mitt liv.
Köpcentrum ligger 2 minuter härifrån med spårvagn. Willys och Coop ligger 3 minuters gångavstånd härifrån. Minilivs ligger 1 sekund häirfrån. även pizzeria och thai. Synd bara att jag inte har gång avstånd till jobbet med...men det kommer kanske senare i livet. Dessutom är det skönt att slippa åka o tanka hela jävla tiden och åka den där förbannade 1,5 timmes vägen jag åkt nu i 1,5 månad.

Jag trivs dock riktigt bra i lägenheten. Känner mig verkligen hemma. Tänk er. Jag har ett HEM! Det har jag inte haft på 2 år. Dessutom är det riktigt roligt att få ta upp och använda sina egna glas, tallrikar, bakredskap.

Dock var ja riktigt ledsen igår för saknade alla mina djur på kvällen och gör fortfarande. Katterna som jag delat säng med varje kväll fanns inte där o gosade med mitt hår eller spinner i mitt öra. Inte heller min vovve som rör på sig hela tiden och skäller o har sig på natten. Eller någon att klappa så fort man sitter still. Men det är något jag får vänja mig vid. Kanske blir tufft en tid, men förhoppningsvis slutar jag o tänka på det så mycket snart. Snäll som han va så sov iaf R hos mig inatt. Så helt tyst, och stilla va det inte ;) Stackarn fick åka iväg klockan 5 imorse för hinna till jobbet.

Är hungrig för har ingen mat hemma än. Men vill va klar med köket innan jag ger mig iväg o handlar.

Hoppas ni haft en bra helg mina vänner!

Puss och kram

Inga kommentarer: